Tuesday, December 20, 2011

kenapa bila berdiet kita perlu makan?

salam. apa khabar semua? seronok nak bercuti ke? atau seronok nak pergi shopping?

yelah, dah ujung2 tahun ni, mega sale situ, sale sini..makan situ makan sini. but opss! sedar2 penimbang tu dah bergerak ke kanan jarumnya. yang penimbang digital plak, jem terus dibuatnya.

saya pun seronok sekarang. bila dengar testimonial dari pengguna yang ambil susu Slim Diet II dari saya. setiap pembeli, akan saya buat kawan. saya layan sebaiknya sampai puas hati.

bagi saya, rugi kalau beli mahal2, tapi salah cara minum, salah cara diet, pendek kata, salah paham puncanya, membuatkan usahanya gagal. hummpp saya tak nak macam tu. so pembeli akan jadi rakan FB saya. saya akan bagi tips sampai diorang faham. tips saya bagi berperingkat and apa je customer tak paham, diorang terus tanya saya. saya kagum dengan customer yang bersemangat tinggi.
sekarang ni, saya tengah memantau dan tersenyum happy bila dengar masing2 beritahu berapa KG dah lost. saya pulak yang nak join rase hepinya.


sambil2 tu, saya dapat emel dari mentor saya time saya berdiet dulu, K Zura.sekarang ni bel
iau tengah bercuti tapi, info tetap jalan..hihi..

jom saya kongsikan, kenapa bila kita berdiet dengan susu SD II ni, kita tak boleh berlapar? mesti makan. makan, jangan tak makan.
source from google

1) selepas sejam bangun dari tidur terus ambil breakfast.... Kenapa? Jika anda lambat mengambil makanan ianya melambatkan proses metabolisme dalam badan. Tugas metabolisme adalah membantu untuk membakar kalori di dalam badan. Jika anda lambat ambil breakfas...nanti, perut anda akan terasa lapar.. So masa itu anda akan makan dengan banyaknya... waktu yang sama juga kadar metabolisme sedang menurun kerana lambat makan ini akan menyebabkan proses pembakaran makanan adalah perlahan...
2) Kurangkan makanan berkarbohidrat seperti nasi, mee, bihun, roti, pizza, sepaggeti dan seangkatan dengannya... Kenapa? Sebab karbohidrat hanya memberi tenaga selama 2 jam sahaja selepas itu anda akan cepat merasa lapar, seterusnya ianya juga akan mempercepatkan perut anda menjadi buncit...
3) Banyakkan pengambilan protein seperti ikan, ayam, daging, tenusu, kekacang dsb... Kenapa? Protein akan meningkatkan tenaga yang lama (tahan kenyang yang lama), akan membantu mengembangkan otot-otot / muscle.. Otot-otot jika mengembang akan membantu meningkatkan kadar metabolisme dan membantu utk membakar kalori dengan cepat..
4) Pastikan dalam setiap hidangan makanan ada sayur-sayuran yang mempunyai warna sekurang-kurangnya 3-7 untuk wanita dan 3-9 warna untuk lelaki. Kenapa? Setiap warna mempunyai vitamin-vitamin yang berbeza yang diperlukan oleh badan. Jumlah pengambilanya adalah banyak contoh jumlah sayur sebesar mangkuk sup yang sederhana besarnya...
5) Harus minum air kosong yang byk.. Kenapa? Air adalah bahan membantu mmpercepatkan proses penghadaman dan perkumuhan.. Sekurang-kurangnya 3-6 litre sehari mengikut size badan seseorg. Jika besar maka perlukan banyak minum air...
sources from google

kalau boleh kurus cara senang, kenapa perlu kita bersusah kan? jangan seksa diri.


dah tau kenapa nak tau lebih lanjut boleh tanya saya. hanya yang dah try akan faham dan rasa kehebatan SD II ni.

just sms saya, Dr Zatiel 019-9920617 untuk info lanjut/pertanyaan/tempahan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...