Friday, December 23, 2011

kenapa berat badan tetap taknak turun?

happy friday semua!

memang happy lah kan, penghujung tahun ni, buat yang dapat bonusnya, ngan gajinya baru masuk, duk shopping sakan lah kan?

saya takde mood lagi nak pergi shopping, tapi tadi saya baca satu soalan,
"KENAPA BERAT BADAN TETAP TAK NAK TURUN?"

dengar macam kecewa. yelah. dah usaha bagai nak rak tapi tak jadi jugak?

dia dah buat macam2. jogging, kawal makan, tapi berat maintain je. turun sekilo je pastu statik je lemak2 dalam badan.

ok jom kita check kenapa ye.

  • dia jogging tapi keterlaluan. tahu tak berjalan perlahan tapi kerap boleh membakar lebih banyak lemak? sebab bila lari laju, badan kita save juga energy disamping menggunakannya. lebih baik perlahan, tapi kerap.
  • kawal makan. maksudnya? dia makan apa? dia makan sikit tapi apa yang dimakan? ada lemak tersembunyi? ada yang komplen, makan kopok je tapi dalam keropok tu bukan 100% ikan. ade tepung sagu didalamnya. alamak...
  • kurang minum air. air penting nak singkirkan toksik. kena minum banyak air.
  • tak ambil nasik langsung. tak boleh. minum susu sd2 ni, kita hadkan karbhidrat. tapi kita suruh ambil juga sedikit sebab ia ibarat kayu api yang akan bakar lemak degil dalam badan.
  • berlapar. lagi tak boleh. wajib makan. tak boleh lapar. sebab bila lapar, otak kita akan rangsang badan tuk simpan lemak2 tu. rugi kan?

macam mana SD2 ni berfungsi? ia akan bantu bakar lemak, di samping menggalakkan kita makan protein untuk otot kita. otot yang baik akan bakar lemak yang menempel kat area dia.

karbohidrat juga penting sedikit untuk bantu bakar lemak. tapi kita saran kurangkan karbohidrat supaya, ibaratnya, kita nak kikis lemak dalam badan sekarang, so jangan la tambah lemak lain or gi ganggu.

camana nak kurus kalau buang lemak yang ini, yang itu tengah stand by nak masuk?

hubungi saya di 019-9920617 untuk keterangan lanjut. kami akan sentiasa membantu anda sepanjang anda minum susu SD2 ini.

jangan ragu2. tanya je!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...